Verimli yük emniyeti, yüklenen ürünün türüne bağlıdır ve doğru, taşımaya uygun ambalajlaması, yüklenmesi, istiflenmesi ve emniyete alınması ile başlar. Sadece iyi paketlenip istiflenmiş ürünler taşıma ve trafik açısından güvenli biçimde emniyete alınıp taşınabilir.

Yük emniyetinin türleri

Ara kilitlemeli yük emniyeti

Ara kilitlemeli yük emniyeti: Paletlerle sürüş yönünde emniyet Ara kilitlemeli yük emniyeti: Paletlerle sürüş yönünde emniyet

Ara kilitlemeli yük emniyetinde taşınan mal doğrudan ve yükleme boşluğu olmadan yükleme alanına sınırına (uç duvar, yükleme kapağı, kazıklı açık yük arabası) yüklenir.
Ara kilitlemeli yükleme XL dorse kombinasyonuyla yük emniyetinde özellikle verimli yöntem olarak geçerlidir.


Bu, tasinan malin özelliginden dolayi mümkün degilse ara kilitlemeye germe kayisi ve yardimci araçlar kullanilarak ulasilabilir.

Bağlama aracılığla kuvvet bağlantısı Bağlama aracılığla kuvvet bağlantısı

Bağlanmış yük emniyeti

Bağlanmış yük emniyetinde taşınan mal halatla bağlanarak taşınan malın ağırlık kuvveti veya sürtünme kuvveti arttırılır ve böylece daha iyi bir yük emniyeti hedeflenir.


Bu, örnegin gerdirme kemeriyle bağlayarak mümkündür.

Kombine edilmiş şekil bağlantısı ve kuvvet bağlantısı Kombine edilmiş şekil bağlantısı ve kuvvet bağlantısı

Kombine yük emniyeti

Kombine yük emniyetinde ara kilitlemeli ve bağlanmış yük emniyetinin elemanları kombine edilir. Taşınan mal örn. uç duvara yüklenir ve germe kayışlarıyla ara kilitlemeli ve bağlanmış olarak bağlanır. Bu, pratikte en çok uygulanan yük emniyeti yöntemidir.


Önceki metinde basılmış şekiller sembolik görüntülerdir. Farklı ürün grupları için yük emniyetinin farklı yöntemlerine ilişkin EN 12195-1 uyarınca doğru pratik örneklerle bilgi broşürlerini yetkili kişinizden temin edebilirsiniz.

Video-klip "Yük emniyetinin türleri"

Yük emniyetinin türleri play
True
http://www.lkw-walter.com.tr/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-arten.jpg

Yükleme emniyetinin fiziksel temelleri

Karayolu nakliyesinde taşınan mala etki eden kuvvetler

Normal sürüş koşullarında (tam frenleme, hızlanma, kaçma manevrası ve kötü yol durumu da dahil) taşınan mal üzerine büyük kuvvetler etki eder.


Örnek: 0,5 G yan tarafa, taşınan malın 10 ton darasıyla 5 tona kadar kuvvetle brandaya bastıracağı anlamına gelir: 0,5 G = Daranın %50'si.



Karayolu nakliyesinde taşınan mala etki eden kuvvetler

Sürtünme kuvveti µ (mü)

 

Yük, yükleme alanı üzerinde olduğunda yüklenen mal ile römork zemini arasında sürtünme oluşmaktadır. Bu sürtünme ise sürtünme kuvveti ile ifade edilir ve yüklemenin kayabilirliğinin ve gerdirme kemerlerin gerekli adetinin hesaplanması için kullanılır.

Yük emniyeti için germe kayışları ve yardımcı araçlar

Yeterli miktardaki yük emniyeti araçları (germe kayışları, kenar koruyucu, kaymaz paspaslar) ve bunların kusursuz durumu etkili yük emniyeti için önkoşuldur.
Uzun kollu mandala sahip germe kayışı Uzun kollu mandala sahip germe kayışı Ön germe kuvveti ölçüm cihazı Ön germe kuvveti ölçüm cihazı

Germe kayışları ve ön germe kuvveti ölçüm cihazı

Germe kayışları öncelikli olarak araçta bir bağlanmış ve ara kilitlemeli yük emniyetinin oluşturulması için hizmet eder. Prensip olarak şunlar arasında ayrım yapılır:

  • Yakl. 350 daN (kg) germe kuvvetine sahip kısa kollu mandal
  • Yakl. 500 daN (kg) germe kuvvetine sahip uzun kollu mandal

Verimli germe kuvveti genel olarak, germe kayışının mandal ile hangi germe zahmeti ile çekildiğine bağlıdır. Verimli olarak elde edilen germe kuvveti bu nedenle sadece bir ön germe kuvveti ölçüm cihazı ile belirlenebilir.

Video-klip "Germe kayışlarınınkullanımı"

Germe kayışlarınınkullanımı play
True
http://www.lkw-walter.com.tr/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-spanngurte.jpg

Yardımcı araçlar: Kaymaz paspaslar ve kenar koruyucular

Temel olarak kaymaz paspaslar, sürttünme katsayısını artırır. Fakat bu özellik yük emniyetinde sadece bazı ürünlerde bir avantaj teşkil eder. Diğer ürünlerde kullanımı olumsuz etkilere dahi yol açabilir (örn. ürün palette kayar, devrilme etkisini artırır).

Kenar koruyucular sadece taşınan malı ve germe kayışını korumakla kalmaz, aynı zamanda yük emniyetinin de verimli bir yardımcı aracıdır. Ön germe kuvvetini eşit biçimde dağıtır.

LKW WALTER standart ekipman olarak 20 adet gerdirme kemeri sağlamaktadır. Kaymayı önleyen paspas ve kenar koruyucusu standart ürün olarak yoktur. Müşteri, kullanımına bağlı olarak ne gibi nitelikli ürüne ihtiyacı olduğunu tanımlamalıdır.

Yükleme emniyetindeki sorumluluklar

CMR

CMR, uluslararası nakliyenin yürütülmesinin en önemli hukuki temelidir ve yükleme emniyetindeki sorumlulukları düzenlemektedir.


Madde 17.4. b. ve c.

Kaybın ya da zararın aşadaki durumlardan birine veya birkaçına bağlı olan özel tehlikelerden oluştuğu takdirde taşıyıcının (…) sorumluluğu üzerinden kalkmaktadır.

  1. Malların eksik veya kusurlu ambalajlamanın sonucu olarak kayıp ya da zarara uğramaları durumunda, ambalajın eksik veya kusurlu olması.
  2. Gönderici veya alıcı adına gönderici, alıcı veya üçüncül şahıslar tarafından malın işlenmesi, yüklenmesi, yerleştirilmesi veya boşaltılması.
Yükleme emniyetindeki sorumluluklar

Yükleme emniyetin sorumlulukları çeşitli hukuki esaslar ile düzenlenmektedir. Esas itibariyle yükleyici (yükleyici personel) ile taşıyıcı (sürücü) yasalara uygun yükleme emniyetin sorumluluklarını paylaşmaktadırlar.


Nakliye açısından emniyetli yükleme

  • Yüklenen mal ve ambalajı kurallara uygun durumda ve nakliye için uygun olmalı (dayanıklı paketleme ünitesi).
  • Kullanılan paletler veya diğer yükleme ekipmanları teknik açıdan kusursuz olmalıdır.
  • Yükün kaymayacak, zararların önlenecek ve düşmesi veya araçtan düşmesi mümkün olmayacak bir şekilde yerleştirilmesi ve emniyete alınması gerekmektedir.

İşletme açısından emniyetli yükleme

  • Azami toplam ağırlığına riayet etme
  • Azami dingil ağırlığına riayet etme
  • Yükleme dahil, aracın azami ölçülerine riayet etme
  • Örneğin bağlama araçların etkili olmasına dair uygulanan yükleme emniyeti önlemlerinin yolculuk sırasında kontrolü
  • Araç işlevleri engellenemez (tek tarafa yerleştirme, ön tarafa fazla yükleme)

Yükleme emniyetin normları

EN Normları AB içerisinde geçerlidir. Onunla üniter ve kurallara uygun yükleme emniyetin uluslararası standardı tanımlanmaktadır.

Bizim geçerlilik alanımız için en yaygın normlar:

  • DIN EN 12195-1:2014 Doğru yükleme emniyetin belirlenmesi
  • DIN EN 12642 Taşıt üst yapıları (L/‚Normal' veya XL römork)
  • DIN EN 12640 Bağlama noktaları (örneğin römorklarda bağlama halkaların tutma kuvveti ve düzeni)
Kombine taşımacılık Kombine taşımacılık

Kombine trafikte yük emniyeti

Kombine taşımacılıkta yükün her iki hareket yönünde (tren - 1 G) ve yana doğru (feribot 0,7 G) güçlü kuvvet etkilerine karşı emniyet altına alınması gerekmektedir. Römorklar/değiştirilebilir kasalar, tren ile nakliyede hem hareket yönüne doğru hem de hareket yönüne karşı bir şekilde vagonlara yüklenmektedir.

XL römorka karşı standart römork

Standart römorkların aksine XL römorkları yükleme emniyetinde, yükleme emniyetini olumlu olarak etkileyen niteliklere sahiptir, örneğin güçlendirilmiş ön cephe duvarı, daha sağlam montaj ve güçlendirilmiş yan brandalar. Vinçlenebilen filomuz sadece XL römorklardan oluşmaktadır.

Yükleme emniyeti konusunda uzmanlar

Yerleştirmenin ve emniyet altına almanın nakliye açısından ne kadar emniyetli olacağı ürünü ve ambalajı bilen yükleyicinin sorumluluğu altındadır!


LKW WALTER uzman tavsiyeleri ve müşterilere veya yükleyicilere optimize edilmiş veya doğru yükleme emniyeti önlemlerine ilişkin bilgi VERMEMEKTEDİR!


Doğru yükleme emniyeti eşyanın yapısına ve ambalaja bağlıdır. Bu yüzden ürününüze uygun olarak yükleme emniyeti uzmanlarından özel destek alın.

  • TÜV
  • DEKRA
  • ÖAMTC
  • Avrupa Komisyonu
  • Sigorta uzmanları
  • Danışmanlık şirketi Yük emniyeti

Diğer bilgiler:

^ - Top

Bu web sitesi, size en iyi kullanım deneyimini sağlayabilmek için cookieler kullanmaktadır. Bu web sitesini kullanarak, cookielerin kaydedilmesini onaylıyorsunuz. Daha ayrıntılı bilgi için: Kullanım koşulları